Az Amadinda és Presser Gábor hagyományos óévbúcsúztatóújévet köszöntő hangversenyeinek egyik legfőbb vonzerejét azok a produkciók jelentik, melyek ritkán vagy soha nem hangzottak még el, vagy kizárólag egyszer, ez alkalommal hallhatók. A közönség közel két évtizedes érdeklődésére jellemző, hogy a koncertek évről évre telt házak előtt zajlanak, sokan már hetekkel-hónapokkal az újabb koncert előtt biztosítják helyeiket. Az idei vendég Karácsony János és az ütőhangszeres-multiinstrumentalista Födő Sándor lesz. A 35 éves Amadinda, Presser és Karácsony együttműködése immár három évtizedre tekint vissza: 1989. júnus 2‑án léptek együtt először színpadra a Zeneakadémia színpadán, a Drum Street Blues bemutatója alkalmából, melyet Presser az együttesnek komponált. A fiatalabb muzsikusgenerációhoz tartozó Födő Sándor az elmúlt évek szinte minden komolyabb Presser-produkciójában részt vett, így fontos szerephez jutott a 2018 októberében rendezett Aréna-koncerteken is. A szilveszteri hangverseny első része hagyományosan az Amadinda repertoárjának legnépszerűbb darabjaiból épül fel. Az éjfél előtti perceket Johann Sebastian Bach zenéje, az utolsó óévi pillanatokat az Amadinda gongjainak zúgása tölti ki. A második rész a megismételhetetlen pillanatoké. Az újév első produkciója hagyományosan egy Strauss-polka, majd színpadra lép az est másik házigazdája, Presser Gábor. A számtalan ütőhangszerrel, gitárral és zongorával felpakolt zenevonat végül az erre az alkalomra áthangolt LGT-dalokkal ér a végállomásra Beharangozó a Zeneakadémia Koncertközpont weblapján. Az esti előadás december 31‑én 19 órakor, az éjféli koncert 22.45‑kor kezdődik a Zeneakadémia Nagytermében (VI., Liszt Ferenc tér 8.). Jegyek válthatók a Jegy.hu online jegyirodában.
2019. december 27‑én, pénteken 19.30‑tól Egerben, a Kemény Ferenc Sportcsarnokban (Stadion út 8.) játszik a Csík Zenekar, a koncert vendége Presser Gábor és Karácsony János lesz.
Exkluzív interjút adott a 95.8 Sláger FM műsorvezetőjének, Abaházi Csabának Presser Gábor, aki nemcsak arról mesélt, miként készül májusi nagykoncertjére, de magánéletéről is elárult néhány titkot.
Különleges jubileumhoz érkezett A padlás a Vígszínházban. A legendás előadás egymilliomodik nézőjét köszönthettük december 9‑én. A bemutató óta eltelt több mint három évtizedben több generáció nőtt fel Presser Gábor, Sztevanovity Dusán és Horváth Péter szívet melengető meséjén. A Vígszínház híre.
Kollaboráltunk akkor, amikor átvettük az útlevelünket. Amikor a határon kérdeztek bennünket, válaszoltunk. Amikor kiforgatták a zsebeinket, nem kiabáltunk. Mindannyian a rendszer része voltunk mondja Presser Gábor, aki szerint inkább irodalmi, mint történelmi kérdés a múlt magyarázata. A zeneszerzővel besúgók és besúgottak történeteiről, C. jelentéseiről, a hat nap alatt felvett Bummm!-ról, a Rolling Stones hitetlenkedő produceréről, a jó dalszövegekről és rossz versekről, valamint A padlás amerikai kalandjáról is beszélgettünk. Az egykori LGT vezetője úgy véli, a Beatlesnek sem volt könnyebb jó lemezekhez jutnia, mint a magyar zenészeknek, és mostanra a zene ugyanolyan lelketlen fogyasztási cikk lett, mint a benzin. Bodacz Péter interjúja a Magyar Hang december 6‑án megjelenő számában olvasható.
Különleges jubileumhoz érkezik A padlás a Vígszínházban. A legendás előadás egymilliomodik nézőjét köszöntheti december 9‑én. A bemutató óta eltelt több mint három évtizedben több generáció nőtt fel Presser Gábor, Sztevanovity Dusán és Horváth Péter szívet melengető meséjén. A Fidelio cikke.
Nem akart múltidézést. Helyette volt szó diétáról, arról, hogy miért okoz még ma is problémákat a Gyöngyhajú lány, és hogy miért jó az, ha az embernek nyomógombos legalább az egyik telefonja. Persze a múlt csak befurakodott: jött az LGT, a kötelező dalok, és a szerelemről is szó esett. Kadlecsek Krisztián interjúja a Playboy 2018 szeptemberi számában jelent meg, és most már online is hozzáférhető. (Fotó: Ajkai Dávid / Playboy)
Presser Gábor felajánlásának köszönhetően egy valódi, 70‑es évekből származó, a Locomotiv GT-hez köthető dedikált ritkaságra is licitálhatnak a Falra fel! 3.0 árverés látogatói a több mint 150 nemzetközi és hazai tétel mellett a Próféta Galériában. Cikk a Bummm! lemezről és videóinterjú Presser Gáborral a Koncert.hu oldalon.
Szeretetről, barátságról, honvágyról, szerelemről, a valóságról és az álmokról is szól A padlás című musical. Horváth Péter, Presser Gábor és Sztevanovity Dusán darabja egy betörés, két szerelmes fiatal és négy, a túlvilágot kereső szellem történetét meséli el. A darab az 1988‑as bemutató óta töretlen siker a hazai színházakban. A Csiky Gergely Színházban már korábban is játszották. Most, egy tavaly kiírt pályázatuk kapcsán 35 éven aluli fiatal alkotók állították színpadra. Szántó Eszter Rita jelmeztervező, Wilhelm Judit díszlettervező és Bergendi Barnabás színész-rendező valósították meg elképzeléseiket a megújult Csiky színpadán. Beharangozó és villáminterjú a rendezővel a Sonline a Somogy megyei hírportálon.
Az új Unicum-film elkészítéséhez Presser Gábort kértük fel, aki művészetével állandó értéket és minőséget képvisel ebben a változó világban, már évtizedek óta. Generációkon át ugyanazt az élményt nyújtja az embereknek, akárcsak az Unicum. Fogadjátok szeretettel!
A zenei világ egyik kiemelkedő tehetsége Presser Gábor. Az a Presser, aki úgy tűnik, nem híve a nagy érzelmi kitöréseknek, a rajongóit, csodálóit beleértve magamat is olykor hűvösen kezeli. Higgadtsága, kiegyensúlyozottsága páratlan, hihetetlen munkabírása irigylésre méltó, emberi kapcsolatai példaértékűek. Amikor az édesanyjáról kérdeztem, napokon át annyit szöszmötölt a betűkkel, szavakkal, mint a zongora előtt ülve a hangokkal. Vagy még többet Árvai Magdolna interjúja a Nők Lapja október 15‑én megjelent számában olvasható.
Ma egy éve, hogy megtartottuk az 1507‑es koncertet az Arénában.
Nekem kicsit összeszorul a szívem, ahányszor eszembe jut, hogy az első próbáktól kezdve mennyi jó pillanatot kaptam a velem együtt muzsikálóktól, a munkatársaimtól s végül a minket megtisztelő közönségtől.
Nagyon köszönöm!
És persze ugyanez vonatkozik a holnap egyéves 1508‑as koncertre is!
A Voltam Ibojka Facebook-oldalon minden reggel 9.05‑kor megjelenik egy új dal egy új könyv-részlettel. Valamint Presser Gábor YouTube-csatornáján minden reggel 9‑kor a #VoltamIbojka lejátszólistán klippremierként 😊 megjelenik az aznapi dal.
Az amerikai Discogs portál internetes áruházának blogja arról tudósít, hogy egy 1968‑as magyar vinyl bekerült a júliusban legdrágábban eladott lemezek közé. Az Omega Red Star című albumát 1442 dollárért adták el, s ezzel a 29. legdrágábban eladott lemez volt júliusban. A Librarius társasági és művészeti magazin cikke.
A padláscímű darab több mint harminc éve töretlen sikerrel megy a Vígszínházban. A darab zeneszerzője Presser Gábor a közelmúltban New Yorkban töltött két hetet, őt is meghívták arra a műhelymunkára, amelynek célja a magyar musical amerikai változatának előkészítése volt. Presser elsőként a Fókusznak mutatta meg az itt készült képeket és az angol nyelvű szövegkönyv néhány részletét. Fehér István interjúja Presser Gáborral A padlás amerikai esélyeiről az RTL Klub Fókusz című műsorában.
Presser Gábor zeneszerző-billentyűs, igazi közép-európai legenda. És igazi Forbes-arc, akinek refrénje, a Nem adom fel! akár a jelmondata is lehetne. Idén 71 éves és a nevét talán most ismeri meg igazán a világ. Sztoriját az augusztusi Forbesban meséljük el. Bagi László Presser-portréja a Forbes magazinban.
Megjelent Rúzsa Magdolna Lélekcirkusz című albuma, amelyre az összes dalt Presser Gábor írta: a lemezen hét vadonatúj szerzemény mellett hat korábbi Presser-dal átdolgozása is hallható. A CD megvásárolható a boltokban, és digitálisan is hallgatható: Apple Music Spotify Deezer Amazon