Presser Gábor volt Falusi Mariann és Lang Györgyi vendége a Klubrádió Vidám Karácsony című műsorában. A Presser könyvéről beszélgettek, de szóba került a zenésztársak elvesztése, a dalszövegírás, a raktárszínház-koncert, a két készülő szólólemez, a Csík Zenekarral közösen felvett A dal a miénk album, az Amadindával közös szilveszteri koncertek, a járvány, a régi és az új zenék, az LGT és még sok minden más.
Szinte teljes mértékben biztos vagyok benne, hogy huszonegy éves fejemmel én leszek azaz már vagyok is ennek a könyvnek a legfiatalabb recenzense. Itt van tehát Pici bácsi első kötete, amivel kapcsolatban megmondom őszintén egy kicsit szkeptikus voltam, de már az első lapok után be kellett látnom, hogy mindez teljességgel felesleges úgymond aggódásnak bizonyult. A méreténél fogva is súlyos kiadvány minden szempontból képes beszakítani az asztalt, és minden kétséget kizáróan a leghangulatosabb, legjobb zenei vonatkozású élettörténet, amit eddig szerencsém volt olvasni. Marton Gábor könyvkritikája a Rock n Roll: Aint Noise Pollution blogon.
Korrajz a vasfüggöny mögötti abszurd időkről, a kommunista rock and rollról, az LGT csúcskorszakairól. A Presser könyve egy sűrű élet anekdotákba fűzött emlékei, élményei, történései Szüts Miklós szavaival a »kis idők Nagy Tanújától«. Szentgyörgyi Rita interjúja Presser Gáborral a HVG-ben és hvg360‑on.
Presser könyve címmel jelent meg nem, nem Presser Gábor életrajza, nem a memoárja, nem a visszaemlékezései, hanem a könyve. Ő maga is így fogalmaz, hogy ez egy forma, tele a dolgaival. Szabálytalanul, Presser Gábor-osan. Kormos Lili interjúja Presser Gáborral a Jelen hetilap december 17‑ei dupla számában jelent meg.
Abban a pillanatban kértem interjút tőle, amikor megtudtam, hogy megjelenik az önéletrajza. Sejtettem, hogy nem szokványos könyvvel rukkol elő, de az 500 oldalas kötetet olvasni olyan, mint a cukortól megrészegülve ténferegni egy édességboltban. Sztorik, archív fotók és relikviák képei, régi szlengek, zenekari legendáriumok eddig legfeljebb kevesek által ismert részletei. Sokáig úgy tűnt, a vírus miatt nem valósulhat meg az interjú, ám íme, mégiscsak itt a Popfilter karácsonyi különkiadása: Presser Gáborral! Csepelyi Adrienn beszélgetett Presser Gáborral a Popfilter podcast adásában.
Az idei év egyik legfontosabb könnyűzenei kötetét, Presser Gábor egészen elképesztő memoárját erre a várhatóan csendes, kicsit szomorkás karácsonyra időzítve hozta ki a Helikon Kiadó. Molnár Barnabás kritikája az Open Air Rádió weblapján.
Az LGT-t vezető Presser Gábor esetében ott van egy nagy adag rácsodálkozás: a veterán rockzenész is milyen jól ír. Nemrég egy beszélgetésben arról számolt be, hogy még számára is meglepő volt, hogy mennyire lazán és gyorsan ír, meg hogy milyen könnyedén jönnek elő az emlékek miközben sosem volt az a visszatekintő, nosztalgiázó ember. A Presser Gábor életéről szóló vaskos, rengeteg korabeli dokumentummal, jegyzettel és fényképpel teli könyvet lapozgatva-olvasgatva azért mi nagyon örülünk annak, hogy végül felfedezte magában ezt a visszaemlékező-összegző énjét. Wágner Gábor könyvajánlója a We Love Budapest weboldalon.
Gimnazistaként, az LGT-rajongásom csúcsán olvastam az És ilyen a boksz? Az LGT-sztori címu könyvet, ami gyorstalpalónak és kordokumentumnak nem rossz, sokat idézgettem belőle ismerőseim nagy örömére, de azért hiányérzetet hagyott maga után. A Presser könyvéből kiderül, miért is lett kicsit összecsapva, és miért erősen csonkítva jelent meg. Bár az új könyv nem az LGT történetét kísérli meg újra elmondani, sok mozaikdarab a helyére került. Sallai László könyvkritikája a KULTer.hu kulturális portálon.
A kanyhaló dzsanista virgázik a lavottán. Tudjátok, hogy ez a mondat mit jelent? Ha zenészek lennétek, valószínűleg tudnátok. De van egy jó hírünk: Presser Gábor tudja. A beszélgetés apropója: a zenész könyvet írt, amelynek címe: Presser könyve 1. Veress Dóra és Gellért Gábor beszélgetett Presser Gáborral a Budapest TE meg Én podcast adásában.
Presser Gábor Kossuth- és Erkel-díjas zeneszerző, előadóművész, számtalan nagy sláger és musical komponistája, mindannyiunk Pici bácsija, ismét nagyot alkotott. Ezúttal prózát írt, az emlékeit rendezte kötetbe. Tudom, hogy furcsa, de már a borítófotó miatt is érdemes a könyvet birtokolni. Presser a magyar könnyűzenei élet legnagyobb alakja. Jó, hogy van nekünk, becsüljük meg. Tamás Gábor könyvkritikája a Gabó olvas blogon.
Nyár közepén rögzítette a Csík Zenekar az LGT feldolgozásait tartalmazó anyagát Presser Gáborral és Karácsony Jánossal. A stúdiófelvételeken mi is ott voltunk, az alábbi kisfilm a munka legmeghittebb és legvidámabb pillanatait örökítette meg. A Kultúrpart filmjének rendezője, vágója és operatőre Mészáros Balázs volt. A Kultúrpart cikke.
»Tudtam, hogy ha még egyszer megkérdezi tőlem valaki, miért jöttem el az Omegából, vagy hogyan alakult meg az LGT, ott kő kövön nem marad. Ha ezt kell újra elmondanom ezerháromszázadszor is, akkor nem« mondta Presser Gábor, és inkább megírta. Impressziók Presser könyvéről. Vig György írása az Indexen.
Az ember teljesen mindegy, hogy mit csinál, mindig egyformán dolgozik mondta a könyvírás tapasztalatairól Presser Gábor az InfoRádió Aréna című műsorában. A legendás zeneszerző és zenész nemcsak a Presser könyve alkotási folyamatairól beszélt, hanem az élete legfontosabb eseményeiről, az első pianínóról, az elbukott zeneakadémiai felvételiről, a cenzúráról meg persze az Omegáról és az LGT-ről. Kocsonya Zoltán interjúja az Infostarton és az InfoRádióban.
A régi barát, a Vígszínház dramaturgja, Radnóti Zsuzsa akinek közbenjárása segített, hogy a Presser könyve elkészüljön , korábban már pár sorban ajánlotta a megjelenése napján Presser Gábor életrajzát. Exkluzív, kifejezetten a blognak készült írásából az is kiderül, neki mint olvasónak hogy tetszett a könyv. Radnóti Zsuzsa írása a Nyugati tér blognak.
A napokban jelent meg Presser Gábor könyve, amelyet nevezhetünk önéletrajznak, memoárnak, vagy ahogy maga a szerző is, egyszerűen Presser könyvének. Amíg haladtam vele, folyton az járt a fejemben, hogy egyszerre olvasok kultúrtörténetet, zenetörténetet, kordokumentumot, miközben rohadt jókat is szórakozok a szó szerint vett vagy picit szabadabban is értelmezhető »backstage«-es visszaemlékezéseken. Ötven év ide vagy oda, a zenének, főleg ennek a zenének mindig van és mindig is lesz aktualitása. Meszlényi Márk interjúja Presser Gáborral a Kisalföldben.
A zenész, aki a most megjelenő Presser könyve című kötete kapcsán adott interjút a Vasárnapi Blikknek, mesélt a kommunista rock and rollról, a rendszer pofonjairól és persze a játszótársakról is. Bajkó Panka interjúja a Vasárnapi Blikk november 29‑én megjelent számában és a Blikk.hu-n olvasható.
Úgy látom, abban nincs különbség a demokrácia és a komcsizmus között, hogy egy kiadó mindig is mérlegeli, hogy egy könyv, egy lemez, akár egy dal megjelentetése az adott időszakban jót tesz-e neki, vagy sem. Azt gondolom, bizonyos értelemben ugyanaz működik, mint a rendszerváltás előtt, csak nem tisztán politikai, hanem politikai és/vagy pénzügyi célok mentén születnek döntések így fogalmazott Presser Gábor a Magyar Hangnak adott interjújában arról, hogy a mai világban változott-e a három T, a tilt-tűr-támogat koordináta-rendszere. Bodacz Péter interjúja a Magyar Hang november 27‑én megjelent számában olvasható.
Vágyott rá, hogy elmondja, hogy elénekelje tizenéves korában elkezdte, és az elmúlt nagyjából ötven évben nem nyúlt mellé. Nem írt le egyetlen sort, hangjegyet sem, amely ne ugyanabból a művészi matériából készült volna. Omega, LGT, Képzelt riport,A próba,A padlás kegyetlenül sokat dolgozott, és, ismétlem, soha nem nyúlt mellé. Erre a valószerűtlenül merész megállapításra jutottam, miközben a memoárját olvastam. Vass Virág interjúja a Nők Lapja november 25‑én megjelent számában és a Nők Lapja weblapján olvasható.
Ma elment Mihály Tamás, a Misi, a barátom és a pályatársam.
1967‑ben ő vitt engem az Omegába, ő lökött erre a pályára. Elképesztő jó zenész volt, fölényesen tudta a dolgát, de jobb szeretett hátul állni.
2009‑ben életem első Aréna-koncertjén a vendégem volt, négykezeseztünk kicsit. Minden fontos koncertemre eljött Julival, s aztán vagy szóban, vagy levélben elmondta, mit is hallott.
Ha valaki véleménye fontos volt nekem, hát az Misi volt.
Amit ebben a műfajban tudni lehet, azt ő tudta. A 2011‑es Last Minute lemezét tanítani kellene, a könyve, a Basszus! Omega! nagyszerű.
2018‑ban az 1507-es koncertjeimen őt kértem fel zenei rendezőnek. Csodálatosan dolgozott. Minden fellépő imádta a tudását, a humorát, őt magát, mindenestől. Pedig hetven ember volt a csapatban.
Ma egy hete voltam Misiéknél, vittem a könyvemet, aznap kaptam meg a tiszteletpéldányokat. Azt mondta, nincs túl jól, de ő nem adja fel, ő reménykedik.
Nagyon szerettem. Mint mindenki, aki ismerte.
A Szegedi Nemzeti Színház művészei a korlátozások ideje alatt is gőzerővel dolgoznak. Zajlanak A padlás és a 39 lépcsőfok próbái. Arra törekszünk, hogy a kényszerszünet lezárását követően a lehető leghamarabb új produkciókkal örvendeztethessük meg hűséges közönségünket! Vigyázzunk addig is egymásra! A Szegedi Nemzeti Színház riportja.
A könyvet néha borító nélkül vesszük kezünkbe, néha a fülszöveg mellett nem sok információt tartalmaz. A Presser könyve a kivétel! A kötet elején és végén, valamint a borító belső részén a szerző dalszövegeinek címeit fedezhetjük fel. Emlékek, jegyzetek, meglátások, tévedések, megtörtént vagy a szerző szerint megtörtént valós események, dokumentumok és áldokumentumok, dalszövegek, filmnovellák, fotók ez a rövid jellemzése ennek a különleges életútnak. Kritika a KulturCafe.hu-n.
Egyre inkább az ő hangján hallom ezt az időt. A »komcsizmus« árnyas és napos oldalát, a zavaros kilencvenes éveket, egészen máig. Ezeregy sztori, ezeregy adalék, ezeregy élet. S közben Omega, LGT, Képzelt riport, Jancsó, Zorán és még mi minden. Egy plusz még egy könyvben. Papp Sándor Zsigmond ajánlója a Könyvteraszon.
A Csík Zenekar még soha nem adott ki olyan lemezt, amely csak feldolgozásokat tartalmazott, ráadásul egyetlen zenekar dalaiból válogatva. 2020 júniusában rögzítették a kilenc dalt tartalmazó albumot, amelyen az LGT kompozícióit muzsikálják abban az erős népzenei elemekkel átitatott hangzásvilágban amely annyira jellemző rájuk. Az albumon tehát az alapításának 50. évfordulóját ünneplo Locomotiv GT dalai új ruhát öltenek. A Papageno zenei portál cikke.
Rengetegen állítólag nagyjából tízezren néztük élőben és távolról A padlás 999. előadását. És néztük volna többen is, ha bírta volna az e-színház a belépőkódok küldésének iramát. Csáki Judit írása a Revizor kritikai portálon.
Mától minden könyvesboltban kapható Presser Gábor nagyszabású önéletrajzi írása, a Presser könyve, mi pedig felkértünk barátokat, pályatársakat, vagy ha úgy tetszik, különleges »előolvasókat«, hogy mondják el véleményüket a kötetről. Az alábbiakban Radnóti Zsuzsa, a Vígszínház dramaturgja, Parti Nagy Lajos költő, Szüts Miklós festőművész és Sztevanovity Zorán zenész üdvözlik az elsőkönyvest. Barátok a Presser könyvéről a nyugatiter.blogon.
Fontos dalokra, emberekre és történetekre emlékezik vissza november 16‑án megjelenő első könyvében Presser Gábor Kossuth-díjas zeneszerző, előadómuvész, a magyar könnyűzene történetének kiemelkedő alakja. A Papageno zenei portál cikke.
John Lennon zongorája, Abbey Road, tokiói telefonok, világhírű zenészek, NDK-s lányok ugyanakkor disszidáló barátok, meg- és kihallgatások, elmismásolt gázsik, Lee farmerek, tűrések, tiltások. November 16‑án jelent meg Presser Gábor kétkötetesre tervezett önéletírásának első része a Helikon Kiadónál. Már maga a tény is izgalmas: Presser saját maga írta meg élete történetét, csakhogy a fényképekkel, dalokkal, jegyzetekkel és újságcikkekkel gazdagon illusztrált, több mint félezer oldalas kötet jóval több, mint egy zenészmemoár. Olvasmányos, szellemes korrajz, ami fittyet hányva a kronológiára könnyed gesztusokkal ugrál az idősíkok között, miközben végig játszik a nyelvvel, annak zeneiségével, ritmusával, hangulataival komponált most is, csak hangjegyek helyett ezúttal betűket írt. Szeder Kata kritikája a Könyves magazinban.
Szombat este 44 országból, közel tízezren követték élő online streamen A padlás 999. előadását. Presser Gábor a Facebook-oldalán üzent a musical nézőinek, egykori szereplőinek, alkotóinak, munkatársainak. A Színház.online cikke.
A padlás ezredik előadása helyett a kilencszázkilencvenkilencediket rendezték meg a Vígben, üres nézőtér előtt, de élőben, online lehetett követni, már annak, aki tudott csatlakozni a közvetítéshez és így részt vehetett ebben a tanulságos időutazásban. Balogh Gyula cikke a Népszava.hu-n.
November 14‑én 19 órától a Vígszínház online közvetíti az 1988 óta nagy sikerrel játszott A padlás című musical 999. előadását. A zenés darab Sztevanovity Dusán eredeti szinopszisából, Presser Gábor zenéjével és Horváth Péter írói közreműködésével született meg, Marton László rendezésében. Presser Gáborral a jubileum ürügyén a múltról és szerencsére a jövőről is beszélgettünk. Vig György interjúja az Indexen.
Fiatalon zenészéletet élsz, legalábbis tombolgatsz. Öregen meg inkább mosolyogsz magadon mondja Presser Gábor, aki most megjelenő önéletrajzi könyvében azt is felidézi, milyen volt rock and roll zenekart vezetni a szocializmusban, és mennyivel szívesebben ült volna a zongoránál ahelyett, hogy borzasztó hivatalokban ücsörögjön. De vajon zavarja-e, ha mások máshogy emlékeznek, mint ő? Milyennek látja ma a hatalom és a művészet kapcsolatát? Miért nem kommentálja Marton László és Eszenyi Enikő közelmúltbeli ügyeit? És hányadik szülinapjára saccolja, hogy beülhet A padlás Broadway-premierjére? Jankovics Márton interjúja a 24.hu-n.
Kedves Mindenki!
Nekem mint szerzőnek nagyon tetszik az az ötlet, hogy
A p a d l á s ,
ami 999 éveseknek íródott, most a 999. (eredetileg szombat délutáni) előadásával felkerül a felhők közé.
Ez az előadás lesz a Vígszínház történetének első streamelése.
Az igazi 1000.-et pedig megünnepeljük majd akkor, amikor mindenki eljöhet, ha újra tele lehet a nézőtér.
Részletek a Vígszínház honlapján.
Aki tud, egyen egy szilvásgombócot!
És vigyázzanak magukra!
2020. november 13‑án, pénteken 17 órától Barta Tamásról fog beszélgetni Hajdú Eszter filmrendező, Majtényi György történész, Presser Gábor és
Báron György filmkritikus. A beszélgetésre a 17. Verzió dokumentumfilm-fesztivál keretében kerül sor, az idén bemutatott Barta Tamás Siess haza, vár a mama című film kapcsán.
Az első olvasópróbával elkezdődött Presser Gábor, Sztevanovity Dusán és Horváth Péter klasszikusának, A padlásnak próbafolyamata a Szegedi Nemzeti Színházban. Az 1988‑as ősbemutató óta eltelt több mint három évtizedben számos generáció nőtt fel az érzelemdús mesén, mely tavaly decemberben köszöntötte egymilliomodik nézőjét a Vígszínházban. Beharangozó cikk a delmagyar.hu portálon.
Spirálos füzetek teltek meg, aztán tabletbe írtam, telefonba, cetlikre, ami kézre állt. A világról, amiben tanítottak, és amiben dolgozni kezdtem, meg arról a másikról, amit »kivételezettként« egy kicsikét hazahoztunk. A beatzenéről. A megfélemlítéstől a Tisztelt művészúrságig sok minden eszembe jutott, mikor ráálltam, hogy a Helikon felkérésére megírjam ezt a könyvet. Eszembe jutottak igazi és jelképes pofonok, a nyílt és burkolt komoly, vagy épp szánalmas fenyegetőzések, kis diadalok és fájdalmas elbukások, a néha kíméletlen, néha abszurd környezet, amiben dolgoztunk, dolgozunk. A jó és rossz kompromisszumokról, barátságokról, haragról, az elvesztésekről, zenéről, zenészekről. S hogy mindig van egy kis esély nevetni, ha más épp nincs kéznél, hát magunkon. S hogy érdekes itt élni. mondta el készülő könyvéről Presser Gábor.
Idén ősszel jelenik meg Presser Gábor nagyívű önéletrajza, a Presser könyve, ám a munkafolyamat közben kiderült, egy kötetbe nem fér bele minden saját kezű Presser-szöveg, ezért a szerző és a Helikon Kiadó a kötet jövő évi folytatásáról döntött.
Itt rendelhető elő: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Presser_Gabor_Presser_konyve_1_&type=22&id=319963
A padlásprodukció országos történetében először fordul elő, mégpedig a Soproni Petőfi Színházban októbertől, hogy nem felvett alapról, hanem minden egyes előadáson 25 tagú zenekaros kísérettel szólalnak meg a legendás dalok. Presser Gábor, a darab zeneszerzője és Holló Aurél, az Amadinda együttes tagja készítette ezt a szimfonikus változatot, még 2009‑ben. A darab próbáján Oberfrank Péter, a teátrum zenei vezetője már gyakorolta a számokat a színészekkel. Mint mondta: a hangzásvilág gazdagságában más dimenzióba helyezi ezt az átiratot, s nagyon örül annak, hogy így, ilyen igényességgel szólalhat meg ez a mű a leghűségesebb városban. A produkciót október elejétől tekinthetik meg a nézők. A Soproni Petőfi Színház cikke.
Szabadtéri jótékonysági koncert augusztus 30‑án, hogy a II. kerület orvosi ellátásáért felelős Kapás utcai rendelőintézet megvehesse a legmodernebb Q3 nagynyomású plazmatechnológiás légtisztító fertőtlenítő eszközöket. Fellépnek: Presser Gábor és barátai, helyszín: Klebelsberg Kultúrkúria, Szabadtér. Jegyek válthatók a Jegy.hu online jegyirodában.
Emlékek, jegyzetek, meglátások, tévedések, megtörtént vagy a szerző szerint megtörtént valós események, hallomások, látomások, dokumentumok és áldokumentumok, dalszövegek, filmnovellák, fotók, lábjegyzetek, netán még kották is. Egyedülálló Presser-önéletrajz jelenik meg ősszel.
Itt rendelhető elő: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Presser_Gabor_Presser_konyve_1_&type=22&id=319963
Presser Gábor először beszélt arról a hangjátékról, amit Esterházy Péter és Szüts Miklós festőművész közös könyve, A bűnös című regény alapján készített. A 24.hu cikke.
A legendás muzsikus, számtalan örökzöld sláger és musical szerzője, »Pici bácsi« júniusi számunkban nem is annyira saját magáról vagy az LGT-ről mesél, hanem három lányról, akiknek meghatározta az életét: Rúzsa Magdiról, Oláh Ibolyáról és Falusi Mariannról. Interjú a Szimpatika magazinban.
Az illusztrációk Szüts Miklós Esterházy Péter számára festett eredeti könyvecskéjének felvételei; ennek a könyvnek alapján készült a Magvető kiadónál 2015 őszén megjelent A bűnös című kötetük.
(Szüts Miklós felvételei)
Presser Gábor 2015 decemberében egy egyszemélyes hangjátékot írt A bűnös-ből. Ő játszik a felvételen hallható összes hangszeren.
"Egyszer.. Presser Gábor jelenléte nagyon erős és különleges, sokszor ha félig háttal állok, akkor is szinte érzem a mozdulatait, ahogy velem dúdol és dobog a lábával. Figyel, én meg lesem őt, és így lesz kerek és olyan igazi, amikor együtt vagyunk színpadon vagy a kis szobában egy-egy próbán. Most először nem láttam játék közben a jelzéseit, a tekintetét, és óriási űrt éreztem. Persze érthető ez most, és közben boldog is voltam, mert újra énekeltem, és vele énekeltem, de az igazi nagy pillanatok mindig a koncerteken történnek. Remélem hamarosan úgy láthattok bennünket újra.
Addig is kitartás! Vigyázzatok magatokra!" Bejegyzés Rúzsa Magdolna Facebook-oldalán.
A Gag Management Produkciós Iroda az általa meghirdetett koncerteket új intézkedésig FELFÜGGESZTI! Az egészségügyi veszélyhelyzet megszűnésével a koncertek természetesen megrendezésre kerülnek. A megvásárolt belépők az új időpontra érvényesek. Amennyiben a jegytulajdonosnak valamilyen okból nem megfelelő az új időpont, a jegyek a váltás helyén az új időpont hivatalos kihirdetése után visszaválthatók. A Gag Management Produkciós Iroda közleménye.
A Gag Management Produkciós Iroda az általa meghirdetett koncerteket új intézkedésig FELFÜGGESZTI! Az egészségügyi veszélyhelyzet megszűnésével a koncertek természetesen megrendezésre kerülnek. A megvásárolt belépők az új időpontra érvényesek. Amennyiben a jegytulajdonosnak valamilyen okból nem megfelelő az új időpont, a jegyek a váltás helyén az új időpont hivatalos kihirdetése után visszaválthatók. A Gag Management Produkciós Iroda közleménye.
#nekedenekelek A miénk a hála szava: köszönjük! Köszönjük a munkát mindazoknak, akik ma gyógyítanak, beteget ápolnak, tanítanak, a kereskedelemben dolgoznak
A mai napon tartották volna A padlás 150. előadását a Pécsi Nemzeti Színházban. Noha a függöny a vírushelyzet miatt nem gördülhetett fel, Böhm György rendezése így is magyar színháztörténeti rekorder, hiszen ilyen szériát még nem ért meg egyetlen vidéki színház előadása sem. A Fidelio cikke.
Március 6‑án, pénteken 19 órától Somorján, a Városi Művelődési Központban (Veterná c.8.) ad koncertet Presser Gábor és vendége. Jegyek a MaxiTicket online jegyirodában válthatók.
"Újra Felvidéken járt Presser Gábor, Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész. Turnéja keretében Komáromba is sikerült meghívni őt. Sőt! Nem is egyedül jött, szájharmonikán közreműködött a kiváló Szabó Tamás.
Ha a lámpákon nem is, de még a lépcsőkön is lelkes rajongók ültek. Már pár héttel a koncert előtt kikerült a TELTHÁZ tábla. Presser Gábor olyan természetességgel ült le a hangversenyzongorához, mintha a saját otthonában látta volna vendégül a közönséget." Králik Zsuzsanna koncertbeszámolója az ATEMPO.sk szlovákiai magyar zenei-kulturális portálon.
Március 3‑án, kedden 19 órától Révkomáromban, az Egressy Béni Városi Művelődési Központban (Hradná 1.) ad koncertet Presser Gábor és vendége. Jegyek kaphatók a VMK jegypénztárában, tel.: +421 905 892 579.
Február 27‑én, csütörtökön 18 órától Párkányban, a Kultúrházban (Hasicská 25.) ad koncertet Presser Gábor és vendége. Jegyek a Kultúrház weboldalán válthatók.
Megkezdték az olvasópróbáit A padlás című musicalnek a Soproni Petőfi Színházban. A Rádiós szerepében Papp Attila látható, a rendező Pataki András, aki 1986‑ba viszi a történetet, abba az időszakba, amikor Presser Gábor és Sztevanovity Dusán megírta a művet. A most készülő, némi retróhangulatot árasztó előadásban zenekaros kísérettel hangzanak el a legendás dalok. A darab április 22‑től szerepel a leghűségesebb város teátrumának műsorán. A Színház.org színházi portál beharangozója.
A komáromi Jókai Színház 2018 decemberében mutatta be a Presser GáborSztevanovity DusánHorváth Péter szerzőhármas A padlás című musicaljét, Méhes László rendezésében. A darabot a színházi évad keretében Dunaszerdahelyre is elhozták, amelyet akkora érdeklődés övezett, hogy két előadást is kellett tartani a Csaplár Benedek Városi Művelődési Központban. Riport a Dunaszerdahelyi Városi Televízióban.
Mindenkinek megvan a maga dolga. Nem gondolom, hogy az tökéletes, ha politikusok zenélnek, és viszont az sem tökéletes, ha zenészek politizálnak. Hadd csinálja mindenki, amit akar vallja Presser Gábor, akivel Rónai Egon beszélgetett az ATV Húzós című műsorában.